În calitate de utilizator al serviciilor de telefonie fixă ai anumite drepturi garantate prin lege.
Ai dreptul să ceri și să obții gratuit înainte de semnarea contractului o copie a Contractului-Cadru și a Condițiilor Generale de Furnizare a Serviciului.
Trebuie să ți se spună sau la cerere să ți se menționeze în scris înainte de semnarea contractului următoarele informații:
- planul tarifar ales, inclusiv valoarea lui pentru toată durata contractului, cu serviciile incluse: abonament lunar (cu minute sau credite incluse), extraopțiuni, conectare, instalare, echipamente, etc.
- tarifele aplicabile și condițiile în care se pot folosi minutele sau creditul inclus
- durata minimă a contractului și taxele pe care trebuie să le plătești dacă renunți la contract înainte de termen
La semnarea contractului trebuie să verifici următoarele:
- care sunt tarifele și condițiile în care acestea se aplică
- care este durata de timp în care vei fi conectat
- cum poți anunța o defecțiune și cum se remediază aceasta
- care sunt taxele pe care trebuie să le plătești dacă renunți la contract înainte de termen
- în ce condiții ți se poate suspenda serviciul
- la ce despăgubiri ai dreptul dacă furnizorul nu își respectă contractual
- care sunt penalitățile pe care trebuie să le plătești dacă nu respecți contractul
La semnarea contractului trebuie să ți se ofere un exemplar tipărit al Procedurii de Soluționare a Reclamațiilor.
Dacă oricare din aceste drepturi de informare îți este încălcat, te poți adresa Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații
Adresa: str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, București, cod poștal 030925.
Număr de telefon fără taxă: 0800 855 855.
Telefon: 0372 845 845.
Fax: 0372 845 402.
E-mail: ancom@ancom.org.ro.
Site web: www.ancom.org.ro.